Sabtu, Mac 22, 2008

Perarakan Maulidur Rasul

Khamis, 20 Mac 2008 - Jabatan Kerja Raya, Kuala Belait menghantar seramai kira-kira 250 orang termasuk pegawai dan kakitangan bagi menyertai perarakan mengelilingi pekan Belait sempena sambutan Maulidur Rasul yang bermula dan berakhir di Padang Bandaran, Kuala Belait.

Tuan Chua Pheng Keong, Penolong Pengarah Kerja Raya, Kuala Belait juga turut serta semasa perhimpunan Maulud Nabi Muhammad SAW di Padang Bandaran, pada pagi tersebut. Laluan perjalanan perarakan pada tahun ini telah di panjangkan jauhnya daripada tahun-tahun yang sudah iaitu kira kira 4.5 km. Walauapapun keadaannya semua peserta tidak mengeluh malah mereka dengan penuh rasa semangat serta taat menghayati dan mengamalkan ajaran yang di bawa baginda Rasulullah SAW dalam menegakkan syiar Islam.






Perarakan bemula berjalan lalu membawa sepandok yang di dahului oleh Pg Hamzah dan Hj Abd Rahman


Memperlihatkan perarakan berjalan lalu melintasi Taman Jubli terus melintasi bangunan Rumah Persinggahan Kerajaan, Kuala Belait.


Memperlihatkan Awg Daud Chee dan Dyg Siti Khadijah sedang mengatur dan menyusun bagi menyediakan makanan dan minuman kepada peserta-peserta perarakan JKR, Kuala Belait setelah menamatkan perarakan itu nanti.

Tuan Media sedang berehat setelah keletihan berjalan pantas sejauh kira kira 4.5 km.

Tiada ulasan: